၀က္ဆိုဒ္ကို ေန ့စဥ္လာတဲ့သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေအာက္ကပံုေလးကို တစ္ခ်က္ႏွိပ္ေပးခဲ့ပါ

နည္းပညာရပ္ဆိုင္ရာနဲ ့ပတ္သက္ေသာစာအုပ္မ်ားကို ၾကိဳက္ႏွစ္ရာ ေခါင္းစဥ္ကို ႏွိပ္၍ရွာပါ

Android ျပဳျပင္နည္းစာအုပ္မ်ား Autocad စာအုပ္ Computerျပဳျပင္ေရးနည္းလမ္းစာအုပ္ Cracking နည္းပညာ Facebook နည္းပညာစာအုပ္ Flash Song လုပ္နည္းစာအုပ္ Miscrosof Office ဆိုင္ရာစာအုပ္ Networking ဆိုင္ရာစာအုပ္ Photoshop ဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား Programming ပညာရပ္မ်ား Speaking စာအုပ္မ်ား Wifi Hacking နည္းလမ္းစာအုပ္ ခြန္အားရွိေသာရသစာေပမ်ား ခ်က္ျပဳတ္နည္း နဲ ့မုန္ ့လုပ္နည္း ဂီတာတီးခတ္နည္းစာအုပ္ စာစီစာရိုက္လက္ကြက္က်င့္နည္း စာရင္းကိုင္နည္း စာအုပ္ တရားစာအုပ္မ်ား နည္းပညာ စာအုပ္မ်ား ဖတ္ေစခ်င္တဲ့စာအုပ္ေတြ ဘာသာျပန္စာအုပ္မ်ား ျမန္မာ့သုိင္းေလ့က်င့္နည္းစာအုပ္မ်ား ရုပ္သံ ဗီဒီယိုတည္းျဖတ္နည္းစာအုပ္ လက္ေ၀ွ ့ထိုးနည္းစာအုပ္ သမိုင္းဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား သုတရသစာအုပ္စံုDownloadယူရန္ ဟာသစာအုပ္မ်ား အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္မ်ား ဥပေဒဆိုင္ရာစာအုပ္ ေဆးပညာဆိုင္ရာ စာအုပ္ ေမာင္(စြယ္စံုက်မ္း) လမ္းညႊန္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ရပ္မွန္စာအုပ္

သုတရသစာအုပ္ေတြ ယူခ်င္ရင္ ေအာက္က List မွာ စာေရးဆရာ နာမည္ကိုႏွိပ္၍ရွာယူပါ

၀တၳဳတိုေပါင္ခ်ဳပ္စာအုပ္မ်ား ကာတြန္းစာအုပ္မ်ား ကာယဗလ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္မ်ား ခင္ခင္ထူး ခ်က္ျပဳတ္နည္း နဲ ့မုန္ ့လုပ္နည္း ခ်စ္စံ၀င္း ခ်စ္ဦးညိဳ ခ်စ္ႏိုင္(စိတ္ပညာ) ဂမၻီရ၀တၳဳမ်ားလိုခ်င္ရင္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး ဂ်ဴ း စာရင္းကိုင္နည္း စာအုပ္ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား စိမ့္(ပညာေရး) စိုက္ပ်ိဳးနည္း စာအုပ္မ်ား စိုးျမတ္သူဇာ စေကၠာမ ဆန္းလြင္ ဆုျမတ္မြန္မြန္ ညိဳျမ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ တကၠသုိလ္စိန္တင္ တက္တိုး တင္ေထြး တင္ႏိုင္တိုး တရားစာအုပ္မ်ား တရားဓမၼစာေပဆိုင္ရာမ်ား တြတ္ပီ(ဓႏုျဖဴေဆြမင္း) တာရာမင္းေ၀ ဒႆေက်ာ္စြာ နည္းပညာ စာအုပ္မ်ား နီကိုရဲ ပီမိုးနင္း ပုညခင္ ဖ်ာပံုနဒီ ၾကည္ေအး ဗ်ဴး ဘာသာျပန္စာအုပ္မ်ား မင္းခိုက္စိုးစံ မင္းဒင္ မင္းျမတ္သူရ မင္းလူ မင္းသိခၤ မိုးတိမ္ ျမတ္ခိုင္ ျမသန္းတင့္ ရုပ္သံ ဗီဒီယိုတည္းျဖတ္နည္းစာအုပ္ ရဲေကာင္းထက္ လက္ေ၀ွ ့ထိုးနည္းစာအုပ္ လင္းယုန္ေမာင္ေမာင္ သခင္ျမတ္ဆိုင္ သတိုးေတဇ သန္း၀င္းလိႈင္ သမိုင္းဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား ဟာသစာအုပ္မ်ား အတၱေက်ာ္ အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္မ်ား အၾကည္ေတာ္ အေျခခံကြန္ပ်ဳတာျပဳျပင္နည္း ဥပေဒဆိုင္ရာစာအုပ္ ဦးကုလား ဦးခင္ေအာင္ ဦးေက်ာ္ေဇယ် ဦးေသားင္းလြင္(ဘီေအ) ဦးႏု ေကာင္းထက္ ေက်ာ္ျငိမ္း ေက်ာ္သူ ေဆးပညာဆိုင္ရာ စာအုပ္ ေတာ္ဘုရားေလးေအာင္ေဇ ေနလင္း(အ.က.သ) ေဖျမင့္ ေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း) ေမာင္ညိဳမိႈင္း(သံလ်င္) ေမာင္ထြန္းသူ ေမာင္လွမ်ိဳး(ခ်င္းေခ်ာင္းျခံ) ေမာင္သန္းေဆြ(ထား၀ယ္) ေမာင္ေပၚထြန္း ေမာင္ေသာ္က ေအာင္ခင္စိုး ေအာင္ရင္ျငိမ္း ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ရပ္မွန္စာအုပ္

ဘုရင့္ေနာင္



 
တပင္ေရႊထီးေနာက္ ဘုရင့္ေနာင္ နန္းတက္ေတာ္မူ၏ (၉၁၂ - ၉၄၃)။
ဤဘုရင္မွာ တပင္ေရႊထီးႏွင့္ ဆိုးတူေကာင္းဖက္ ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း ၊
မည္မ်ွေလာက္ အစြမ္းသတၲိႏွင့္ ျပည့္စံု၍ တိုက္ခိုက္ေအာင္ျမင္ခဲ့ေၾကာင္းမ်ားကို က်ြန္ုပ္တို႔ သိခဲ့ရေလၿပီ။ ယခု ထပ္ေလာင္း၍ ဆိုဦးအံ့။

ပုဂံနယ္ ငသေရာက္တြင္ (စာတစ္ေစာင္တြင္ ထီးလွိဳင္ရြာတြင္ ဆိုသည္)
လင္ ေမာင္သိဂၤ ၊ မယား မမင္းလွ တို႔သည္ ထန္းတက္၍ အသက္ေမြးရ၏။ သားငယ္တစ္ေယာက္ ေမြးရာ သိပ္ထားစဉ္ ကိုယ္ေပၚသို႔ ျခေတြ တက္ေနသျဖင့္ ' ေမာင္ျခတက္ ' ဟု မွည့္ေခၚ၏။

ေမာင္သိဂၤ တို႔သည္ အလုပ္အကိုင္ အစားအေသာက္ ေပါရာ ေတာင္တြင္းႀကီးသို႔ ေျပာင္းခဲ့ၾက၏။ ေတာင္တြင္းႀကီးတြင္ တစ္ခါ၌ ေမာင္သိဂၤတို႔ ထန္းတက္ ထန္းရည္ သိမ္းေနစဉ္ ထန္းပင္ရိပ္တြင္ ထို ေမာင္ျခတက္ ကို သိပ္ထား၏။ ထိုအခါ ေျမြငန္းႀကီး တစ္ေကာင္သည္ သူငယ္ကို ေခြပတ္၍ ပါးပ်ဉ္းထေနေလ၏။ တစ္စံုတစ္ရာ ေဘးရန္ မျပဳေလ။ အမိျမင္ေသာ္ ေၾကာက္လန္႔တၾကားေအာ္မွ ေျမြငန္းႀကီးသည္ ' ရႉး ရႉး ' ဟူေသာ အသံကိုျပဳလ်က္ ေတာင္အရပ္သို႔
ထြက္သြားေလ၏။

ထိုထူးျခားခ်က္ကို ဆရာေတာ္အား ေလ်ွာက္ထားရာ " ေျမြသြားရာ ေတာင္အရပ္သို႔ သြားၾကေလ ၊ သင္တို႔ ေကာင္းစားၾက လတၲံ႕ " ဟု ေဟာေျပာလိုက္ေလ၏။ ေဟာေျပာသည့္အတိုင္း ေတာင္ငူသို႔ ေျပာင္းလာခဲ့ၾက၏။ ေတာင္ငူတြင္လည္း တပင္ေရႊထီး ဖြားစ ၊ နို႔ထိန္းရွာေနခိုက္ ၾကံဳ၍ မမင္းလွ သည္လည္း အျပစ္ကင္း၍ သင့္ေလ်ာ္ေသာ နို႔ထိန္း ျဖစ္ထိုက္သည္ႏွင့္ မမင္းလွကို ေရြးေလ၏။ ဤသို႔အားျဖင့္ ေမာင္ျခတက္ ၊ တပင္ေရႊထီး ၊ တပင္ေရႊထီးအစ္မ သခင္ႀကီး ဤသံုးဦးေသာ ကေလးတို႔သည္ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ အရင္းအခ်ာကဲ့သို႔ အတူေန အတူစား၍ ႀကီးျပင္းၾကရကုန္၏။

တပင္ေရႊထီးမွာ ၈၇၈ ခု ၊ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ ၊ ဗုဒၶဟူးေန႔ ဖြားသည္။ ေမာင္ျခတက္မွာ ၈၇၇ ခု ၊ တပို႔တြဲလဆန္း ၁၂ ရက္ ၊ ဗုဒၶဟူးေန႔ ၊ ေနတက္ ခုနစ္ဖဝါးတြင္ ဖြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမာင္ျခတက္က သံုးလေက်ာ္မ်ွ ႀကီးေလသည္။
အဖ ထန္းတက္သမား ေမာင္သိဂၤမွာလည္း တပင္ေရႊထီး၏ အႀကီးေတာ္အရာ ' မင္းရဲသိဂၤသူ ' ဟူေသာဘြဲ႔ကို ရေလသည္။ ေနာက္ တပင္ေရႊထီးသည္ ဘုရင္ ျဖစ္၍ ေတာင္ငူမွ ဟံသာဝတီသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕စံေသာအခါ ထို မင္းရဲသိဂၤသူအား ေတာင္ငူကို အပ္၍ ဘုရင္ခံ အျဖစ္ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေစ၏။

ေမာင္ျခတက္ ကိုလည္း ' ရွင္ရဲထြတ္ ' ဟု ေခၚတြင္ေလသည္။ ရွင္ရဲထြတ္ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ တပင္ေရႊထီးသည္ နန္းေတာ္ ေျမာက္တြင္ အိမ္ေတာ္ႏွင့္ ေနရ၏။ အစ္မေတာ္ သခင္ႀကီးက ေမာင္ေတာ္အိမ္သို႔ စားေတာ္ကြမ္း မျပတ္ျပင္ဆင္၍ ပို႔ေတာ္မူရသည္တြင္ ရွင္ရဲထြတ္သည္ မျပတ္ကြမ္း ယူရန္လာရသည္ႏွင့္ မၾကာမီ သခင္ႀကီး ႏွင့္ ရွင္ရဲထြတ္ တို႔ ခ်စ္ႀကိဳက္ၾကေလ၏။
တစ္ခါေသာ္ သခင္ႀကီး ျပက္ရယ္ဆိုသည္ကား

" ရဲထြတ္ အသင့္တြင္ ငါ၏ေက်းဇူး မ်ားစြာရွိသည္။ အစားလည္း ငါ့အစား ၊ အဝတ္လည္း ငါ့အဝတ္ ၊ အသက္ရွင္ရသည္လည္း ငါ့ ေက်းဇူးသာတကား "
" ရဟန္းတို႔မွာ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ေက်ာင္းမေဆာက္ ၊ ဆြမ္းမခ်က္ ၊ သကၤန္းမရက္ သို႔လ်က္ႏွင့္ အျခားသူမ်ားထက္ ေနထိုင္စားေသာက္ ဝတ္ဆင္ရသည္ မဟုတ္ေလာ "
" အသင္ ရဟန္းေလာ "
" ရဟန္းေသာ္ကား မဟုတ္ ၊ သို႔ရာတြင္ ဘုန္းတန္းခိုးဂုဏ္ရွိေသာ သူတိုႊကို အဝတ္အစား အသံုးအေဆာင္ ေရာက္လာၿမဲတည္း။ မိန္းမတို႔ ဘုန္းႀကီးသည္ ဆိုေသာ္လည္း မင္းေယာက်္ားတို႔၏ အလုပ္အေကြ်းသာ ျဖစ္နိုင္ေလသည္ "

" မင္း အထင္ႀကီးလြန္းသည္ "
" မယံုလ်ွင္ မင္းဧကရာဇ္ ဇာတာေတာ္ ၊ ေမာင္ေတာ္ (တပင္ေရႊထီး) ဇာတာေတာ္ ၊ အကြ်န္ုပ္ ဇာတာ ဤသုံးေဆာင္ကို လက္ပါးေတာ္သို႔ အပ္၍ ဆရာေတာ္ထံမွာ ျပေစ ၊ သို႔မွ သိရမည္ "

ရွင္ရဲထြတ္ ဆိုတိုင္း ျပေစေသာ္ ဆရာေတာ္က " ဤဇာတာမွာ ေကာင္းလွ၏။ မင္းဧကရာဇ္ ဇာတာႏွင့္ တူသည္။ ဒုတိယ ဇာတာမွာ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီး၏။ ရန္ကို ေအာင္၏။ သို႔ရာတြင္ ဓား လွံ လက္နက္ထိပါး၍ ပ်က္စီးတတ္သည္။ တတိယ ဇာတာမွာ ခပ္သိမ္းေသာ သူတို႔ထက္ အႀကီးအကဲ အျပည္ျပည္ေသာ မင္းတို႔ကို အစိုးရေသာ မင္းျဖစ္၍ သားေတာ္ ေျမးေတာ္မ်ားပင္ မင္းဆက္၍ ျဖစ္လတၲံ႕" ဟု ေဟာေျပာလိုက္၏။

ေဟာေျပာခ်က္တို႔ကို သခင္ႀကီး ၾကားရေသာ္ အလြန္ဝမ္းေျမာက္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
ကာလၾကာေသာ္ သခင္ႀကီးတြင္ သေႏၶ ရွိသည္ကို မယ္ေတာ္ အလံုးစံုသိရလ်ွင္ ဆရာေတာ္တို႔ေရွ႕ မင္းႀကီး ဥပုသ္ယူေသာအခါမွ မင္းႀကီးအား ေလ်ွာက္ေလ၏။ မင္းႀကီးလည္း အမ်က္ ျပင္းစြာထြက္၍ " ငရဲထြတ္ကို သတ္ေလ " ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္တြင္ ဆရာေတာ္တို႔က " သင္ မင္းႀကီးသည္ ယခု ငါတို႔ေရွ႕တြင္ပင္ ရွစ္ပါးသီလကို ယူသည္။ ဤမ်ွေသာအမႈကို သည္းမခံနိုင္လ်ွင္ ဘုရားဆုျပည့္ရန္ အလြန္ခက္ခဲလွ၏ " ဟု မိန္႔ေတာ္မူၾကမွ ဆိတ္ဆိတ္ေနေတာ္မူ၏။

ဤသို႔ ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္အခါ ရွင္ရဲထြတ္မွာကား တစ္စံုတစ္ရာ မသိဘဲ ဝတ္ေကာင္းတန္ဆာ ဆင္ယင္၍ ပန္းကံုးေရွ႕ဆြယ္ ေနာက္ဆြယ္ ခ်ၿပီးလ်ွင္ ၾကက္တိုက္ေညာင္ပင္သုိ႔သြား၍ ၾကက္တိုက္ေန၏။ ထိုအခါ အိပ္ဖန္ ထြက္လာေသာ သူတို႔ႏွင့္ေတြ႕၍ အေၾကာင္းမ်ိဳးကို ၾကားေသာ္ " လူတို႔မွာ ကံသာလ်ွင္ ျပ႒ာန္းရင္းရွိ၏ ၊ မစိုးရိမ္ " ဟု ဆိုလိုက္၏။
မိုးေသာက္ေသာ္ ရွင္ရဲထြတ္ ဤသို႔ ၾကံ၏။ ငါေျပးပုန္းေရွာင္လႊဲေသာ္လည္း မလြတ္ေပရာ။ ငါ့ဇာတာကို ဝင္၍ဆက္မည္။ သတ္လိုလည္း သတ္ေစ ၊ ထားလိုလည္း ထားေစ။ ကံသာလ်ွင္ အရင္းတည္းဟု ႏွလံုးသြင္းလ်က္ ဇာတာကို ဝင္၍ ဆက္ေလ၏။ မင္းႀကီးလည္း ဇာတာစန္းလဂ္ကို အလြန္နားလည္သူ ျဖစ္၍ " ငရဲထြတ္ကို ငါသတ္ေသာ္ ငါ့၌ သံသာရာဝန္ေလး လိမ့္မည္ ၊ ခ်င္း၏ ဇာတာလည္း ေကာင္းလွ၏ ၊ ခ်မ္းသာေစ " ဟု မိန္႔ေတာ္မူလိုက္သည္။
ေမြးဖြားစက ' ေမာင္ျခတက္ ' ၊ နန္းေတာ္သို႔ ေရာက္ေသာ္အခါ ' ေမာင္ရဲထြတ္ ' ၊ ေနာက္ တပင္ေရႊထီး နန္းတက္ေသာအခါ အစ္မေတာ္ႏွင့္ စံုဖက္ေလသျဖင့္ လည္းေကာင္း ၊ စစ္ပြဲတို႔၌ ရဲရင့္ေအာင္ျမင္ ေလသျဖင့္ လည္းေကာင္း ၊ ' ဘုရင့္ေနာင္ ' သို႔မဟုတ္ ' ဘုရင့္ေနာင္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာ ' ဘြဲ႔ကို ရေလသည္။ တပင္ေရႊထီး နတ္ရြာစံၿပီးေနာက္ ဘုရင္ျဖစ္ေသာအခါ ' ဟံသာတီ ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ မင္းတရားႀကီး ' ဟု ထင္ရွားေလသတည္း။

ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ ႏွလံုးထားႀကီးေတာ္မူျခင္း
ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္၏ ေသနာပတိ ျဖစ္ေသာ (မြန္လူမ်ိဳး) ဗညားဒလသည္ မင္းႀကီး၏ အသက္ကို သံုးခါ ၾကံေလသည္။
ပထမ ၿမိဳ႕လည္ေတာ္မူေသာအခါ ဗညားဒလသည္ ေဝါထမ္း မြန္တို႔ႏွင့္ တိုင္ပင္၍ ဓားကို ေျမတြင္ျမွဳပ္ထားသည္။ ျမွဳပ္ထားရာသို႔ ေရာက္ေသာ္ ဘုန္းေတာ္ေၾကာင့္ ရဲမက္တို႔နင္းမိ၍ ဓားေပၚသည္ႏွင့္ ဗညားဒလ၏ အၾကံေပၚေလ၏။ သို႔ရာတြင္ ဗညားဒလကို သည္းခံေတာ္ မူသည္။ ေဝါေတာ္သားတို႔ကိုသာ မ်က္ေတာ္မူသည္။

ဒုတိယ မင္းႀကီး ေရႊေမာ္ေဓာဘုရားသို႔ တက္ေတာ္မူရာဝယ္ တုတ္ ၊ ဓား ၿပီးေသာ မြန္တစ္က်ိပ္တို႔ကို လုပ္ၾကံေလဟု ဗညားဒလက ေစခိုင္းထား၏။ မင္းႀကီးတက္၍ မဟာရံမုခ္ဦးအထက္က ေနႏွင့္ေသာ မြန္တို႔သည္ တုန္တုန္ခ်ည့္ခ်ည့္ ျဖစ္၍ မရပ္ မတည္နိုင္ ၊ ေျမသို႔ခ်ည္း က်ၾကကုန္၏။ စစ္ေမးေသာ္ေပၚ၏။ သို႔ရာတြင္ ယခင္ကကဲ့သို႔ပင္ မြန္တို႔ကိုသာ မ်က္ေတာ္မူသည္။

တတိယ တိဂံုဘုရားသို႔ ၾကြေတာ္မူအံ့ဟု ကမ္းမွ ေဖာ္ေတာ္သို႔ တက္ေတာ္မူေသာအခါ ေရဗလံု ထသည္ကို ျမင္ေတာ္မူ၍ စံုစမ္းေစရာ ေရငုပ္သန္ေသာ မြန္ႏွစ္ေယာက္ကို ဓားႏွင္တကြ ေအာက္က ရမိေလ၏။ စစ္ေမးေသာ္ ဗညားဒလ အၾကံျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚ၏။ သို႔ေသာ္လည္း ေရွးအတိုင္းပင္ သည္းခံေတာ္မူသည္။
ဤသို႔လ်ွင္ သံုးႀကိမ္တိုင္ အသက္ကို ၾကံျငားေသာ္လည္း ငါသို႔ေသာ ဘုန္းရွင္ကံရွင္ကို ၾကံ၍ အထေျမာက္မည္ မဟုတ္ဟု သည္းခံေတာ္မူသည္။ ထို႔ျပင္ ဗညားဒလသည္ လက္ရည္ ၊ နႈတ္ရည္ ၊ ဉာဏ္ရည္ ဂုဏ္သတၲိႏွင့္ ျပည့္စံုသူျဖစ္၍ ႏွေျမာေတာ္မူေသာ ေၾကာင့္လည္း သည္းခံေတာ္မူျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္မွ စစ္ေရးစစ္မႈတြင္ မေက်ပြန္သျဖင့္ ဗညားဒလကို အမ်က္ေတာ္ထား၍ နာဖ်ားတတ္ေသာ ' ဇနက္ ' ဟူေသာ အရပ္တြင္ ထားေတာ္မူသည္။ ေနာက္ ကမန္သို႔ ေရာက္သည္။ ကမန္တြင္ တစ္လၾကာေသာ္ ၾကမၼာကုန္ ေလ၏။

သစၥာႀကီးေသာ ေပါလသိုင္းစား

ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ မင္းတရားႀကီးသည္ လင္းဇင္းကို သိမ္းမည္ဟု ခ်ီေတာ္မူရာ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြား ၊ မိုးညႇင္းေစာ္ဘြား တို႔ကို ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္အတူ လိုက္၍ တိုက္ရမည္ဟု ဆင့္ဆိုေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ ေစာ္ဘြားတို႔မွာ အားအင္တန္ခိုးေသး၍ အမိန္႔ကို မဖီဆန္ဝံ့ဘဲရွိရာ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြား၏ကြ်န္ ေပါလသိုင္းစားကို တိုင္ပင္ၾက၏။
ေပါလသိုင္းစားက " လင္းဇင္းသို႔ လိုက္၍တိုက္ေသာ္ သူတစ္ပါး အရပ္မွာ ေသရမည္။ အာဏာကို ဖီဆန္ေသာ္ ဤ မိမိအရပ္မွာ ေသရမည္။ ေသရျခင္းတူေသာ္ မိမိအရပ္မွာ ေသရသည္က ျမတ္ေသး၏။ သို႔ေၾကာင့္ ဆင္ျဖဴရွင္ကို ခုခံ၍တိုက္ပါ။ ေအာင္လ်ွင္လည္း ေအာင္ေစ ၊ မေအာင္လ်ွင္လည္း ေသပါေစေတာ့ " ဟု ေလ်ွာက္၏။

ေစာ္ဘြားမ်ားလည္း ႀကိဳက္ညီ၍ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားကို အေဝးသို႔ႏွင္ၿပီးလ်ွင္ မိုးညႇင္းေစာ္ဘြားႏွင့္ ေပါလသိုင္းစားတို႔သည္ ဆင္ ျမင္း ဗိုလ္ပါႏွင့္ ကသာ ၊ မိုးေကာင္းသို႔ တက္သည့္လမ္းက မင္းႀကီးအလာကို ပုန္းေအာင္းေစာင့္ေနၾက၏။
မင္းႀကီးကား ေစာင့္ေသာလမ္းက မဟုတ္ ၊ အျခားတစ္လမ္းက တက္ေတာ္မူ၍ မိုးေကာင္းသို႔ ေရာက္ေတာ္မူလ်ွင္ မိုးညႇင္းေစာ္ဘြား ႏွင့္ ေပါလသိုင္းစား တို႔အေၾကာင္းကို ၾကားသျဖင့္ သမက္ေတာ္ကို အမႉးျပဳ၍ ၎တို႔ကို ဖမ္းေစ၏။ မိုးညႇင္းေစာဘြားမွာ ဆင္ဦးတြင္ပင္ ဆံုး၏။ ေပါလသိုင္းစားကို အရွင္ရေတာ္ မူသည္။
မင္းႀကီးလည္း " ဤသို႔ ေစာ္ဘြားတို႔ ပုန္ကန္ၾကသည္မွာ မည္သူ၏ အၾကံအစည္နည္း " ဟု ေမးေတာ္မူ၏။ ေပါလသိုင္းစားက မိမိ အၾကံအစည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အလံုးစံု ျပန္ၾကားၿပီးေနာက္ " အရွင္မင္းႀကီး လမ္းလႊဲ၍ တက္ေတာ္မူ ေသာေၾကာင့္သာ က်ြန္ေတာ္တို႔ မတိုက္လိုက္ရ ျဖစ္ပါသည္။ ယခုမူ ဘုန္းေတာ္ေၾကာင့္ မိုးညႇင္းေစာ္ဘြားလည္း ဆံုးၿပီ ၊ က်ြန္ေတာ့္ကိုလည္း ရၿပီ။ က်ြန္ေတာ့္ကို ကြပ္ေသာ္လည္း အရွင္မင္းႀကီး၌ မေကာင္းမႈ မျဖစ္နိုင္ပါၿပီ " ဟု ရဲရင့္စြာ ေလ်ွာက္ေပ၏။

မင္းႀကီးလည္း မည္သို႔မ်ွ မမိန့္ဘဲ ေရႊတိုက္စိုးအား အပ္ထား၏။ ထို႔ေနာက္ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြား ကိုလည္း ဖမ္းရန္ က်န္ေသးသျဖင့္ ေပါလသိုင္းစားကို ေခၚ၍ ဆုလာဘ္ေပးၿပီးလ်ွင္ သစၥာေတာ္ခံလိမ့္မည္ဟု သစၥာေတာ္စာကို ဖတ္ရ၏။
ထိုအခါ ရဲရင့္တည္ၾကည္ေသာ္ ေပါလသိုင္းစားက " ယခု က်ြန္ေတာ့္ကို သစၥာေပးမည္မွာ အဘယ္ အမႈေတာ္ကို ထမ္းရပါမည္နည္း " ဟု သစၥာမခံခင္ ေမးေလ်ွာက္၏။ " အသင့္ကို ရဲမက္ေတာ္မ်ားႏွင့္ သြား၍ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားကို ဖမ္းေစလိုေသာ္ေၾကာင့္ " ဟု မိန္႔ေတာ္မူလ်ွင္ ေပါလသိုင္းစားက ဦးသံုးႀကိမ္ခ်၍ ဤသို႔ ေလ်ွာက္၏။

" ေစာ္ဘြားတို႔ကို ပုန္ကန္ေစျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ၊ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားကို ေျပးေစျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ၊ ကသာက ႀကိဳ၍ အရွင္မင္းႀကီးကို တိုက္ရန္ ၾကံျခင္းသည္ လည္းေကာင္း က်ြန္ေတာ္၏ အၾကံအစည္ စီမံျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဘုန္းႀကီးေသာ ဘုရင္ျဖစ္၍သာ ေျခရင္းေတာ္သို႔ က်ြန္ေတာ္ ေရာက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယခု က်ြန္ေတာ့္အရွင္ကို ဖမ္းေပးရမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူရာမွာ မျဖစ္နိုင္ၿပီ။ က်ြန္ေတာ္၏ အရွင္ ေပးေသာ သစၥာသည္ စကၠဴတြင္းေရး၍ မီးဖုတ္ျပာကို ေရႏွင့္ေဖ်ာ္၍ ေသာက္ၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ ထိုသစၥာသည္ ဝမ္းတြင္း၌ မေက် ရွိပါသည္။ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားကို ဖမ္းမေပးေကာင္းေလာဟု ဤဘဝတြင္မက ေနာင္ဘဝတိုင္ေအာင္ သတ္ေတာ္မူေသာ္လည္း ေသရေတာ့မည္သာ။ က်ြန္ေတာ့္ အရွင္၏ သစၥာကိုကား မဖ်က္ပါေတာ႔ျပီ " ဟု ေလ်ွာက္၏။

ထိုအခါ ေရွ႔ေတာ္တြင္ ခစားလ်က္ ရွိေၾကေသာ မႉးမတ္ အေပါင္းတို႔အား ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ " အို အမတ္တို႔ ေပါလသိုင္းစား ငယ္သည္ ေပါလသိုင္းရြာ ၊ အိမ္ေျခ ၇၀ ေက်ာ္ ၊ ၈၀ မ်ွကို မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားေပး၍ စားရသည္။ ဤမ်ွ ေက်းဇူးအတြက္ပင္ အသက္ကို အေသခံ၍ ေလ်ွာက္သည္။ ဤေပါလသိုင္းစား၏ စည္းစိမ္သည္ကား သင္အမတ္တို႔တြင္ ရွိေသာ က်ြန္တစ္ေယာက္၏ စည္းစိမ္ေလာက္မ်ွ မရွိ။ သင္းဆိုေသာ စကားကို သင္အမတ္တို႔ ၾကားလ်ွင္ မရွက္ပါသေလာ " ဟု ခ်ီးမြမ္း၍ မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ၿပီးမွ " မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားကို ဖမ္းမေပးလ်ွင္ ရွိေစေတာ့ ၊ ေနရာကိုသာ ျပမည္ေလာ " ဟု ေမးေတာ္မူရာ " ျပပါမည္ " ဟု ဝန္ခံ၍ ေနရာျပန္ရန္ ေရႊဓားမႉးႏွင့္ လြတ္လိုက္၏။ လမ္းခရီး မိုးေကာင္းကေလး စခန္းသို႔ ေရာက္ေသာ္ ေပါလသိုင္းစား ထြက္၍ေျပးေလ၏။ ေနာက္မွ မင္းႀကီးသားေတာ္သည္ မိုးေကာင္းေစာ္ဘြားကို ရ၍ ဆက္ရာ အသက္ကို လႊတ္ၿပီးလ်ွင္ ေကာင္းစြာပင္ ထားေတာ္မူ၏။
ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ ဘုန္းႀကီးပံုႏွင့္ သမိန္ေထာရာမ
သကၠရာဇ္ ၉၉၁ ခုတြင္ ဗညားရမ္းမင္း၏ အိမ္နိမ့္တြင္ ျမင္ေသာ သမိန္ေထာရာမ သည္ အဖ မရွိသည့္ေနာက္ လွည့္လည္ေနရာမွ ရွင္ျပဳ ၊ ေနာက္ ရဟန္းခံ ေလသည္။ တစ္ည၌ ေညာင္ပင္တစ္ပင္ေအာက္တြင္ ပရိေမတၲာ စီးျဖန္းေနစဉ္ ရုကၡစိုးနတ္ ဆင္းလာ၍ " ဟံသာဝတီ တြင္ မင္းျပဳလိုလ်ွင္ သီလကို စင္ၾကယ္စြာ ထိန္းေလ " ဟု ဆိုလာသည္ ဆိုသည္။ ထိုအခါကစ၍ သီလကို စင္ၾကယ္စြာ ေစာင့္ထိန္းေလသည္။

ေနာက္ႏွစ္လ သံုးလခန္႔ၾကာေသာ္ အိပ္မက္သည္ကား ျမစ္နားသို႔သြားလ်ွင္ မိေက်ာင္း ေပၚလိမ့္မည္ ၊ စီး၍ အေနာက္ဘက္ကို ကူးလ်ွင္ ကညင္ပင္ တစ္ပင္ထက္က ဥေဒါင္း ေၾကာ္လိမ့္မည္ ၊ ထိုသစ္ပင္ကို စင္ေရာ္ ဝဲလိမ့္မည္ ၊ ထိုအပင္၏ အေရွ႕ တစ္ေတာင္ကြာတြင္ အနက္ သံုးေတာင္တူးလ်ွင္ ေရႊေပႏွင့္ ေရးလ်က္ သံုးဂါထာ ရွိသည္။ ပထမ ဂါထာ အက်ိဳးကား ရွိန္းဆာယာ ကိုယ္ေျပာင္း ကိုယ္ခြာ ရနိုင္သည္။ ဒုတိယ ဂါထာမွာ ဓား ၊ လွံ ၊ ေသနတ္ ၊ တုတ္ စသည္ ၿပီးသည္။ တတိယ ဂါထာမွာ ေျခက်ိဳး ၊ လက္က်ိဳး ၊ ဓား ၊ လွံ ရွန သည္မ်ားကို ေရမန္း၍ ေသာက္လ်ွင္ ျပကေတ့ ရွိနိုင္သည္။ ၎ျပင္ စပါး ၊ ေျပာင္း ၊ ပဲ ၊ ဘူး ၊ ဖရံု စသည္ စိုက္ပ်ိဳးရာ၌ ေရကိုမန္း၍ ပက္လ်ွင္ ဆယ္ဆ ဆယ္ျပန္တိုး၍ သီးပြင္႔သည္။ ထိုဂါထာမ်ားကို ေန႔ခ်င္း ညခ်င္းရေအာင္ က်က္ၿပီးလ်ွင္ ျမွဳပ္ၿမဲ ျမွဳပ္ထား ခဲ့ရမည္ဟု မက္ေလ၏။

အိပ္မက္အရသြားရာ မိေက်ာင္းေပၚလ်ွင္ ပထမအႀကိမ္ ေၾကာက္၍ မစီးျဖစ္။ ဒုတိယအႀကိမ္ စိတ္ေပါ့သြပ္ေသာ ရဟန္း မိေက်ာင္း စီးမည္ထင္၍ လူသံုးေယာက္ ဝိုင္းဆြဲေသာေၾကာင့္ မစီးျဖစ္။ တတိယအႀကိမ္မွ အရဲစြန္႔၍ စီးျဖစ္သည္။
အေနာက္ဘက္ကမ္း၌ အိပ္မက္အတိုင္း ေတြ႕ရွိ၏။ ဂါထာသံုးပုဒ္ကို က်က္မွတ္၍ ေရႊေပကို ျပန္ျမွဳပ္ၿပီးလ်ွင္ ထိုမိေက်ာင္းကိုပင္ စီး၍ ျပန္ကူးခဲ႔ရာ ျမစ္လယ္၌ ေလႀကီးမိုးႀကီးက်၍ တစ္ျမစ္လံုး မိုက္ခဲ့ေလ၏။ ထိုအခါ ေၾကာက္လန္႔ျခင္း ျပင္းစြာျဖစ္၍ ပထမ ၊ ဒုတိယ ဂါထာ ႏွစ္ပုဒ္ကို ေမ့ေလသည္။ တတိယ ဂါထာကိုသာ မွတ္မိေလေတာ့၏။

ထို႔ေနာက္ သမိန္ေထာရာမသည္ အလံုးအရင္းစု၍ ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ကို စစ္ျပဳရာ ရွံဳးေလသည္ႏွင့္ ေျပးခဲ့ရ၍ ေတာင္သူႀကီးတစ္ဦး အိမ္တြင္ ခိုလွံဳေနရေလ၏။ ေတာင္သူႀကီး၏ လယ္ယာမ်ားကို သမိန္ေထာရာမက ေရမန္း၍ ပက္ေပးလ်ွင္ ဆယ္ဆတိုး၍ သီးပြင့္သည္ကို ေတာင္သူႀကီး သိျမင္ရေသာ္ မိမိ၏ သမီးအလတ္ကို ေပးေလ၏။

ဤသို႔ေန၍ တစ္ေန႔၌ သမိန္ေထာရာမ ၾကံသည္ကား ငါ၏ ဒူးမ်ားကို ရိုက္ခ်ိဳး၍ ဘုရင္အား ဆက္ေစမည္။ ေရွ႕ေတာ္သို႔ေရာက္မွ ေရငတ္သည္ဆိုလ်ွင္ ေရေပးလိမ့္မည္။ မန္း၍ ေသာက္ရေသာ္ ဒူးနာေပ်ာက္လိမ့္မည္။ ထိုအခါ အနီးအနားရွိ တစ္စံုတစ္ခုေသာ လက္နက္ကို ယူ၍ ဘုရင္ကို လုပ္ၾကံၿပီးလ်ွင္ မင္းအျဖစ္ကို ယူမည္ဟု ၾကံေလ၏။
ၾကံသည့္အတိုင္း ေရွ႕ေတာ္သို႔ေရာက္လ်ွင္ ေရမန္း၍ ေသာက္ေသာ္လည္း ဒူးနာမေပ်ာက္ဘဲ ရွိေလမွ သမိန္ေထာရာမသည္ အားငယ္၍ ငိုေလ၏။
" ေယာက်္ားေကာင္း ျဖစ္လ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ ငိုသနည္း " ဟု ေမးေတာ္မူရာ မိမိအၾကံ အလံုးစံုကို ျပန္ၾကားၿပီးမွ " ဘုန္းေတာ္ ကံေတာ္ ႀကီး၍ မိမိအၾကံ မေျမာက္ ၊ အၾကံကုန္ စိတ္အားေလ်ာ့၍ ငိုပါသည္ " ဟု ေလ်ွာက္ရေလ၏။
ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ကလည္း " ငါ့ဘုန္းကံကို မသိ၍ ၾကံမွားျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခု ဒိုင္းလႊားေပး၍ ကေစ " ဟု အမိန္႔ေတာ္ရွိလ်ွင္ ကနိုင္ေလ၏။ " တန္ေစေတာ့ " မိန္႔ေတာ္မူလ်ွင္ က်ိဳးၿမဲက်ိဳး၍ ရွိေလ၏။ ၿပီးမွ ေနာင္ကိုလည္း စိတ္လက္မခ်ရမည္ကို သိ၍ အဆံုးစီရင္ လိုက္ရေလသတည္း။

ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္သည္ သီဟိုဠ္ (သီရိလကၤာ) သို႔ စစ္သည္သူရဲမ်ား လႊတ္ျခင္း
၉၃၈ ခုတြင္ သီဟိုဠ္ (သီရိလကၤာ) ဓမၼပါလမင္း သံတမန္ ေရာက္၏။ စာပါ အေၾကာင္းကား သီဟိုဠ္ (သီရိလကၤာ) တြင္ ' ကြတ္တီးမင္း ၊ ခန္တီးမင္း ၊ သီတာဝက္မင္း ၊ ဓမၼပါလမင္း ' ဟူေသာ မင္းေလးပါး ခြဲ၍ မင္းျပဳေနရာ ပထမ မင္းသံုးပါးသည္ မိစၧာဒိ႒ိ အယူကို ယူလ်က္ သာသနာေတာ္ ညစ္ႏြမ္းေအာင္ ျပဳေနၾကသျဖင့္ သာသနာေတာ္ ႀကီးပြားေအာင္ ၎မင္းသံုးပါးကို ႏွိမ္နင္းပါမည့္ အေၾကာင္း ဓမၼပါလ မင္းက ေလ်ွာက္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုအခါ မင္းႀကီးသည္ သာသနာအက်ိဳးကို ေရွးရႈလ်က္ ဤသို႔ စီစဉ္၍ လႊတ္ေတာ္မူ၏။ ၿပီးစီးခက္ထန္ေသာ သူတို႔ကို ေရြး၍ ယိုးဒယား (ထိုင္း) သား ၊ တနသၤာရီသား ၊ လင္းဇင္းသား ၊ က်ိဳင္းတံုသား ၊ ကသည္းသား ၊ ထားဝယ္သား ၊ မိုင္းေမာသား ၊ စည္ခြင္သား ၊ တရုတ္သား တစ္ရာစီ ၊ ရွမ္း ၊ မြန္ ၊ ျမန္မာ ငါးရာစီ ဤစစ္သည္တို႔ကို အထူးထူးေသာ ေမာက္တို ၊ ေမာက္ရူ ၊ မိန္ညိဳ ၊ သံခ်ပ္ႏွင့္တကြ ေရႊလႊား ၊ ေရႊကာ ၊ ေရႊလွံ စြဲေစ၍ စႏၵသူရိယကို တပ္မႉး ၊ ရာဇဗညားကို တပ္စစ္ကဲ ခန္႔ေတာ္မူသည္။ အေျခြအရံ အေဆာင္အေယာင္ အခမ္းအနား မ်ားလည္း ေပးေတာ္ မူလိုက္သည္။
သေဘၤာျဖင့္သြားၾက၍ ေရာက္လ်ွင္ ဓမၼပါလမင္းက ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ မ႑ပ္ကနားႏွင့္ ေနရာခ်ထား၏။

ျမန္မာျပည္က စစ္သားမ်ားလည္း အရွိန္အဝါ ျပလိုေသာေၾကာင့္ ေသာက္ၾကၿပီးေသာ္ က်ြဲ ၊ ႏြား ၊ ဆိတ္ ၊ ဝက္ တို႔ကို ျမင္လ်ွင္ လွံႏွင့္ထိုး၍ အခ်ိဳ႕က အေရဆုတ္ ၊ အခ်ိဳ႕က အသားကိုလွီး၍ နုပ္နုပ္စဉ္းသည္။ ေနာက္ ခ်င္း ၊ ၾကက္သြန္ ၊ ငရုတ္ထည့္၍ ေသြးရဲရဲႏွင့္ပင္ ခံတြင္းျပည့္မ်ွ စားေသာက္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕လည္း အသားကိုဖုတ္၍ မက်က္ဘဲ ေသြးရဲရဲႏွင့္ပင္ စားၾကသည္။
ဤသို႔ စားေသာက္ၾကၿပီးလ်ွင္ ဒိုင္းေရး ၊ လႊားေရး ၊ ကာေရး ၊ ဓားေရး ၊ လွံေရး အမ်ိဳးမ်ိဳး ကစားၾက၍ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ထိုးခုတ္ၾကကုန္သည္။ ၿပီးစီးေသာသူခ်ည္း ျဖစ္၍ အေပါက္အၿပဲ မရွိၾကကုန္။
ထိုအျခင္းအရာတို႔ကို သီဟိုဠ္ (သီရိလကၤာ) သားတို႔ ျမင္ၾကေသာ္ မိမိတို႔သည္ က်ြဲ ၊ ႏြား တို႔ကို ကိုယ့္အသားႏွင့္အတူ အမွတ္အယူ ရွိကုန္သျဖင့္ အလြန္ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ျဖစ္ကုန္သည္ႏွင့္ သီဟိုဠ္ (သီရိလကၤာ) မင္းေလးပါးဆိုင္ရာ အသင္းအပင္း လူတို႔က သြား၍ ေလ်ွာက္ၾကကုန္၏။ " ယခု ျမန္မာျပည္ကလာေသာ ရဲမက္သားတို႔သည္ လူ မဟုတ္ ၊ အစိမ္းစား ဘီလူးမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ထိုးခုတ္ၾကသည္မွာလည္း မေပါက္မၿပဲ သံတိုင္သံခဲ ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ အညံ့ခံမွ သင့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း " တို႔ကို ေလ်ွာက္ၾကေလ၏။
ျမန္မာတို႔ေန၍ တစ္လခန္႔ၾကာၿပီးမွ မင္းသံုးပါးက အညံ့ခံ၍ ဓမၼပါလမင္းႏွင့္ ညီညြတ္ကာ သာသနာေတာ္ႀကီးပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾက၏။

ယင္းသို႔ ျမန္မာစစ္သူရဲတို႔သည္ လက္ေဆာင္ပဏၰာ မ်ားစြာယူ၍ ျမန္မာျပည္သို႔ ျပန္ခဲ့ၾက၏။ ေရာက္ေသာ္ မင္းတရားႀကီး အားရေတာ္မူ၍ ႀကီးစြာ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္ မူေပသတည္း။

ဉာဏ္သြားေသာ ဗညားဒလ အမတ္ႀကီး
ဟံသာဝတီ ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ မင္းတရားႀကီးသည္ ယိုးဒယား (ထိုင္း) မင္းသို႔ ဆင္ျဖဴတစ္စီး ဆက္ေစလိုေၾကာင္း စာေစေတာ္မူ၏။ ယိုးဒယား (ထိုင္း) မင္းက " ဟံသာဝတီမင္း မင္းက်င့္တရား ဆယ္ပါးေစာင့္က ငါသည္ ဆင္ျဖဴတစ္စီး ေပးလႉအံ့ " ဟု စကားျပန္လိုက္၏။ ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ကလည္း " ဆက္လ်ွင္ငါ့ဘုန္း လက္ရံုးေၾကာင့္သာ ျဖစ္သျဖင့္ သူ လႉသည္ မ မည္ " ဟု မိန္႔ဆို၍ ဆင္ျဖဴယူ ေစလႊတ္ျပန္၏။ ထိုအခါ ယိုးဒယား (ထိုင္း) မင္းက " လက္ရံုးအားကိုး ေတာင္းသည္ျဖစ္၍ ငါ မေပးၿပီ " ဟု ဆိုကာ ေရႊေပတြင္ အကၡရာေရး၍ ဆက္လိုက္၏။
ထိုေရႊေပတြင္ (၁) ဟူေသာ ဂဏန္းတစ္လံုးသာ ပါသည္။ အျခား မည္သည့္အရာမ်ွ မပါေခ်။ အမတ္ႀကီး ဗညားဒလအား ျပေသာ္ ဤသို႔ ေလ်ွာက္ေပ၏။
" ဤ (၁) ဂဏန္းသည္ က်ြန္ုပ္တို႔ မြန္ဝယ္ ' အိုက္ ' ဟု ေခၚပါသည္။ ' အိုက္ ' ဟူသည့္ အလိုကား ' အိုက္ဟိုဘြယ္ - ဘြယ္ဟိုအိုက္ ' ဟု ျပန္၍ ' ငါ မေၾကာက္ဘူး ' ဆိုလိုပါသည္ " ဟု ေလ်ွာက္၏။
ဆင္ျဖဴရွင္မင္းကလည္း ဗညားဒလအား ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူၿပီးမွ " ငါသို႔ေသာ မင္းကို ' ဘြယ္ဟိုအိုက္ ' ဟု ဆိုေသာ္ ငါ ခ်ီေတာ္မမူမီ အဘယ္သို႔ စာေစႏွင့္ ရအံ့နည္း " ဟု ေမးေတာ္မူ၏။
ဗညားဒလက " ယိုးဒယား (ထိုင္း) မင္းသည္ (၁) ဟူေသာ ဂဏန္းကိုေပးေသာ္ က်ြန္ုပ္တို႔က (၂) ဟူေသာ ဂဏန္းကို ေရး၍ ေပးပါမည္။ (၂) ဟူေသာ ဂဏန္းကို က်ြန္ုပ္တို႔မြန္ဝယ္ ' ဒြိ ' ဟု ေခၚပါသည္။ ' ဒြိ ' အလိုေသာ္ကား ' ဒြိကလက္ - ဒြိကလိ ' ဟူ လိုသည္။ အဓိပၸါယ္ကား ' မေၾကာက္က ႀကိဳးႏွင့္ခ်ည္ ' ဆိုလိုပါသည္ " ဟု ေလ်ွာက္၏။
မင္းႀကီးလည္း သေဘာက်ေတာ္မူ၍ (၂) ဂဏန္းကိုေရး၍ ယိုးဒယား (ထိုင္း) သို႔ ပို႔ႏွင့္ေစ၏။ ယိုးဒယား (ထိုင္း) မင္း ေတြ႕ျမင္ရေသာ္ " ငါတို႔အလိုကို ဟံသာဝတီမင္း သိေလၿပီ " ဟု ထိတ္လန္႔ျခင္း ျဖစ္ေသာဟူ၏။

၎ေနာက္ ၉၂၅ ခုတြင္ ဆင္ျဖဴရွင္ မင္းတရားႀကီးသည္ ယိုးဒယား (ထိုင္း) ကို ခ်ီတက္တိုက္ခိုက္ သိမ္းယူေလေတာ့သတည္း။

သားေတာ္မ်ားကို မွာထားေတာ္မူခဲ့ေသာ ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္၏ မိန့္ခြန္းေတာ္
၉၄၁ ခုတြင္ သံဃာေတာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို ပင့္၍ ေရွ႕ေတာ္တြင္ သားေတာ္ႏွစ္ပါးအား ဤသို႔ မိန္႔မွာေတာ္မူေလ၏။
" ေမာင္အိမ္ေရွ႕မင္းသည္ ေနာ္ရထာေစာကို က်ြန္ ဟူ၍ လည္းမွတ္ ၊ ညီဟူ၍လည္းမွတ္ ၊ သားဟူ၍လည္းမွတ္။ ေနာ္ရထာေစာ ကလည္း ေမာင္အိမ္ေရွ႕မင္းကို အရွင္ဟူ၍လည္းမွတ္ ၊ အစ္ကိုဟူ၍လည္းမွတ္ ၊ အဖဟူ၍လည္းမွတ္။ ေမာင္တို႔ႏွစ္ပါးသည္ ငါဆံုးမသည့္အတိုင္း တည္ၾကည္ ခ်စ္ၾကည္ၾကမွ ငါႏွစ္လမ်ားစြာ ႀကိဳးပမ္း၍ ရရွိအပ္ေသာ တိုင္း နိုင္ငံ အေပါင္းသည္ မၿပိဳမကြဲ တည္အံ့သည္။ ငါ၏ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈလည္း ပြားမ်ားအံ့သည္။ သာသနာေတာ္ စီးပြား ၊ ရဟန္းရွင္လူတို႔ စီးပြားလည္း မ်ားအံ့သည္။

ငါ၏ အဆံုးအမ မတည္က နိုင္ငံေတာ္ ၿပိဳကြဲ ၊ သာသနာေတာ္ ဆုတ္ယုတ္ ၊ ရွင္လူတို႔ ပင္ပန္းဆင္းရဲရာသည္။ ထိုမေကာင္းမႈေၾကာင့္ အေမာင္တို႔လည္း အပါယ္လားေလရာသည္။ ယင္းသို႔ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မလိုေသာ မင္းေဆြစိုးမ်ိဳး ေက်းဆိုးက်ြန္ဆိုးတို႔ ကုန္းေခ်ာ ဖ်က္ဆီးေသာအခါ ဤယခု ငါ့လက္က ခ်ြတ္၍ေပးေသာ လက္စြပ္ ႏွစ္ကြင္းကို အေမာင္တို႔ တစ္ကြင္းစီ အၿမဲဝတ္၍ လက္စြပ္ကို ၾကည့္ၿပီးလ်ွင္ ငါတို႔၏ ခမည္းေတာ္ မွာထားခဲ့ေသာ အမိန္႔ေတာ္သည္ အလြန္ေလးနက္ ျဖစ္ခဲလွသည္ဟု ေႏွာက္ယွက္ေသာ ႏွလံုးကို ေျဖ၍ ခ်စ္ၾကည္ ေလးျမတ္ၾကေလကုန္။ ဤမိန္႔မွာခ်က္ကို ဆရာေတာ္တို႔ ကလည္း အသိအမွတ္ ျပဳေတာ္မူၾကပါကုန္ " ဟု မိန္႔မွာေတာ္မူ၏။

ဆရာေတာ္တို႔ကလည္း သာဓုေခၚေတာ္မူၾကကုန္၏။
အကၠပတ္ျပည္သို႔ သံတမန္ေစလႊတ္ျခင္း
တစ္ရံခါေသာ္ ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ မင္းတရားႀကီးသည္ အကၠပတ္ျပည္သို႕ စြႏၵရာသီႏွင့္ ေခြးလင္းစားတို႔ကို သံေစလိုက္၏။
ေရာက္လ်ွင္ အကၠပတ္မင္း ေရွ႕ေတာ္သို႔ ဝင္ေသာအခါ စြႏၵရာသီက အဆန္းတၾကယ္ေသာ အဝတ္တန္ဆာတို႔ကို ဝတ္၍ ဦးေခါင္းမထုပ္ (ေခါင္းမေပါင္း)ဘဲ ယမံဆံဆီစက္စက္ႏွင့္ ထူးဆန္းလွစြာေသာ နားေတာင္းကို ပန္၏။ ေခြးလင္းစားက ေကာင္းမြန္ေသာ အဝတ္တန္ဆာကို ဝတ္၍ ပန္းဆိုး(အနီ) ေခါင္းေပါင္းႏွင့္ ပန္းမန္ထူစြာ ပန္၍ အက်ၤီမဝတ္ဘဲ မင္ေသ့ခါးျပက္ျပက္ႏွင့္ (ခါးအထက္မွာ ထိုးကြင္း ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚေပၚလြင္လြင္ႏွင့္) အေမႊးအထံု လိမ္း၍ဝင္၏။ လမ္းတြင္ မ်ားစြာေသာ အကၠပတ္ ျပည္သူ ျပည္သားတို႔သည္ မျမင္ဖူး ေသာေၾကာင့္ အံ့ဩခ်ီးမြမ္းၾက၏။ သာေရးနာေရး ေမးျမန္းၿပီးေနာက္ အကၠပတ္မင္းက " ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ နန္းေတာ္ႏွင့္ ငါ့နန္းေတာ္ တူ၏ေလာ " ဟု ေမးေတာ္မူ၏။ (အကၠပတ္မင္း နန္းေတာ္ကား အုတ္နန္းတြင္ ေရႊပုစြန္ခြံကပ္၍ ရတနာအတိ ၿပီး၏)
မင္းသံတို႔လည္း " က်ြနု္ပ္တို႔သခင္၏ နန္းေတာ္သည္ ဤနန္းေတာ္ႏွင့္ မတူပါ။

ကိုးဆင့္ ၊ ခုႏွစ္ဆင့္ ၊ ငါးဆင့္ ရွိေသာ ေရႊျပာသာဒ္ တို႔သည္ ေျမက အထြတ္အဖ်ားတိုင္ ရတနာကြန္ရက္တြင္ ပုလဲဆိုင္ ၊ ပတၲျမားဆိုင္ ဆြဲလ်က္ လည္းေကာင္း ၊ ရတနာမွန္ကင္း ၊ တံခြန္ ေဆာက္၍ လည္းေကာင္း


ဖုန္းထဲကေန ေဆာ့၀ဲေတြ အလြယ္တကူ ေဒါင္းလုပ္ယူခ်င္ရင္ ဒီေဆာ့၀ဲထည့္ပါ

Mssk.apk- http://www16.zippyshare.com/v/57588065/file.html
Mssk.apk- https://play.google.com/store/apps/details?id=mssk.new

ဖုန္းထဲကေန ေဆာ့၀ဲေတြ အလြယ္တကူ ေဒါင္းလုပ္ယူခ်င္ရင္ ဒီေဆာ့၀ဲထည့္ပါ

Mssk.apk- http://www16.zippyshare.com/v/57588065/file.html
Mssk.apk- https://play.google.com/store/apps/details?id=mssk.new

0 မွတ္ခ်က္:

Post a Comment

ခုနွစ္အလိုက္ ေရးသားခဲ့ေသာ စာမ်ားကို ေအာက္ပါလင့္မ်ားမွာ ႏွိပ္၍ ရွာဖတ္ပါ

ဒီ၀က္ဆိုဒ္မွာအသစ္တင္တိုင္း FB ကေန ဖတ္ႏိုင္ရန္ ေအာက္တြင္ Like ကို ႏွိပ္ထားပါ။ Like ေပၚတြင္ အမွန္ျခစ္ရွိေနပါက ထပ္ႏွိပ္စရာမလိုပါ။
×
Like ျပီးလွ်င္ X ကိုႏွိပ္ပါဖုန္းထဲကိုထည့္ဖို ့ေမာင္(စြယ္စံုက်မ္း) ၀က္ဆိုဒ္၏ MSSK Apk Download Click Here